Vragen over de online Bibliotheek

Hier vind je de meestgestelde vragen over e-books of luisterboeken.

Zit jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op.

E-books & luisterboeken

Kan ik e-books en luisterboeken lenen met mijn abonnement?

Ja, dat kan! Als bibliotheeklid heb je via de online Bibliotheek toegang tot e-books en luisterboeken. Dit een landelijke website die voor alle leden in Nederland te gebruiken is.

Met de abonnementen voor volwassenen heb je toegang tot alle e-books en luisterboeken. Met het jeugdabonnement kun je gebruik maken van de jeugdboeken en een aantal titels voor volwassenen, speciaal geselecteerd voor middelbare scholieren.

Meer informatie over de online Bibliotheek

Hoe werkt het lenen bij de Online Bibliotheek?

In de online Bibliotheek vind je e-books, luisterboeken én tijdschriften.

• Kies eenvoudig een e-book op de website of app van de online Bibliotheek.
  • Zorg ervoor dat je bent ingelogd en klik op 'Leen boek'.
  • Nu kun je kiezen hoe je het boek wilt lezen, bijvoorbeeld in de online Bibliotheek-app, op je e-reader of in je webbrowser.

Bij de online Bibliotheek mag je 10 e-books, 10 luisterboeken en 5 tijdschriften tegelijk lenen. De leentermijn is 21 dagen, daarna verdwijnt het boek automatisch van je boekenplank.

Meer informatie over het lenen bij de online Bibliotheek vind je op onlinebibliotheek.nl/klantenservice

Heb je persoonlijke hulp nodig? Kom naar de Bibliotheek tijdens serviceuren. We helpen je graag verder.

Hoe zet ik e-books op mijn e-reader?

Wil je e-books van de Online Bibliotheek lezen op je e-reader? Daar zijn een aantal stappen voor nodig.

Bekijk het stappenplan op onlinebibliotheek.nl.

Lukt het niet? Kom dan naar de Bibliotheek tijdens serviceuren. Samen komen we er wel uit!