Rob van Essen wint Libris Literatuur Prijs 2024

Gepubliceerd op: 15 mei 2024 10:00

Rob van Essen heeft de Libris Literatuur Prijs 2024 gewonnen met zijn roman Ik kom hier nog op terug. Dit werd maandagavond bekendgemaakt in Amsterdam. Het is maar liefs de tweede keer dat de auteur deze prijs wint. In 2019 heeft hij namelijk gewonnen met zijn boek De goede zoon. De gewonnen roman Ik kom hier nog op terug is direct beschikbaar in de online Bibliotheek.

Van Essen kreeg de prijs in het Amsterdamse cultuurhuis Felix meritis. De jury noemt het boek "van uitzonderlijke kwaliteit" en de "de beste roman die Rob van Essen tot nu toe schreef".

De roman gaat over een journalist, Rob Hollander, die dankzij een oud-studiegenoot de kans krijgt om terug te reizen naar zijn studententijd met een tijdmachine. Hij reist terug naar de jaren negentig en slentert eindelijk door Amsterdam. De stad is grauw en er zijn nog telefooncellen en krakers.
Het verhaal klinkt misschien vergezocht, maar Van Essen maakt het geloofwaardig. De vraag die naar voren komt uit het verhaal is: wat als je je leven over zou kunnen doen?

Goed nieuws

Wij hebben dit prachtige boek beschikbaar als e-book in de Bibliotheek. Klik op deze link om het boek te bekijken in de online Bibliotheek.

Ook hebben we andere genomineerde boeken beschikbaar in de online Bibliotheek:

Deze genomineerde boeken kun je vinden in onze collectie: