Kinderboekenweek 2024

Gepubliceerd op: 9 september 2024 13:00

Van 2 tot en met 13 oktober vieren we de Kinderboekenweek met het thema 'Lekker Eigenwijs!' Karakter met een geheel eigen willetje worden tijdens deze Kinderboekenweek speciaal in het zonnetje gezet en kinderen worden aangemoedigd lekker zichzelf te zijn. In de Bibliotheek kun je meedoen met verschillende activiteiten voor kinderen van 2 tot en met 12 jaar. Er zijn theatervoorstellingen, workshops en voorleesfeestjes.

Activiteiten

Speciaal voor de Kinderboekenweek komt illustrator Charlotte Dematons naar de Bibliotheek voor een tekenworkshop.
We lezen voor uit prentenboeken over eigenwijze kinderen die op zoek zijn naar schatten, waarna je zelf ook op zoek gaat naar schatten.
Maak op canvas je eigen grottekening met speciale verf die oplicht in het donker.
Ken jij de quotes van bekende schrijvers zoals Roald Dahl of Pippi Langkous? Hoe goed zouden deze op een linnen tasje staan?
Of kom naar de hilarische familievoorstellingen De Verwende Prinses en Herman, we have een probleem.

Koop je kaartje!

Boeken met eigenwijze karakters

De leukste boeken met eigenwijze karakters vind je natuurlijk in de Bibliotheek! Bekijk onze speciale inspiratiepagina van de Kinderboekenweek.
Hier vind je ook alle bekroonde boeken van de Kinderboekenweek 2024.

Naar de inspiratiepagina