Vacature stagiair(e) Marketing & Communicatie

Gepubliceerd op: 25 april 2024 13:30

Op zoek naar een veelzijdige stageplek per september 2024? Wij maken graag kennis met je!

De Bibliotheek van nu

De Bibliotheek heeft naast het uitlenen van boeken nog veel meer producten voor verschillende doelgroepen. Denk aan jeugdactiviteiten (zoals de Maakplaats053), cursussen, lezingen en spreekuren voor inwoners allerlei vragen hebben. We werken samen met scholen en kinderopvang om lezen van jongs af aan te bevorderen en we zijn in heel Enschede actief.

De afdeling Marketing & Communicatie zet de dienstverlening in de markt. Daarvoor zetten we een uitgebreide communicatiemiddelenmix in, die per product verschilt. Een leuke, veelzijdige en uitdagende taak, waar wij (Corine, Heather-Rose en Auke) jouw hulp graag bij inzetten!

Wat ga je doen?

1. Uitvoering met veel eigen verantwoordelijkheid én (fulltime) begeleiding
Als stagiair(e) Marketing & Communicatie werk je mee aan de externe communicatie van de Bibliotheek. Je schrijft bijvoorbeeld teksten voor de online kanalen, je maakt video's, pakt vormgevingsklussen op en bedenkt ideeën voor de contentkalender. Een veelzijdig takenpakket met de nodige eigen verantwoordelijkheid en ruimte voor je eigen interesses.

2. Meedenken op strategisch vlak
Niet alleen in de uitvoering, maar ook op strategisch vlak draag je je steentje bij. Je zet bijvoorbeeld een promotieplan op, bedenkt een nieuw communicatieconcept voor een van onze programma's of werkt aan een format voor videocontent op onze socials. Moet je een strategisch advies schrijven voor je opleiding? Wij hebben genoeg ideeën waar je mee aan de slag kan.

Dit hebben we te bieden:

• Een goede leerplek met een prettige werksfeer.
  • Ruimte voor je eigen interesse.
  • Veelzijdige taken in een professionele organisatie.
  • Gezellige collega’s 😁
  • Laptop met Adobe Creative Suite (InDesign, Photoshop, Illustrator, Premiere).
  • Stagevergoeding van € 250,- bruto per maand o.b.v. 36 uur.
  • Werkplek in het centrum van Enschede.

Dit vragen we van jou:

• Je bent student bij een relevante opleiding (zoals Creative Business) op minimaal hbo-niveau.
  • Je bent gemotiveerd om er een leerzame tijd van te maken.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal.

De stageperiode start in september 2024, duurt ongeveer vijf maanden en is full time (36 uur). Past dit niet? Laat het ons weten, dan bespreken we de mogelijkheden.

Interesse?

Stuur een mail met cv en een korte motivatie naar Auke van der Meer (Adviseur Marketing & Communicatie, a.van.der.meer@bibliotheekenschede.nl), dan plannen we snel een kennismakingsgesprek.